OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE

 

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

 

„ŚWIADCZENIE PODSTAWIOWYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH,   SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUNCZYCH ORAZ SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUNCZYCH  DLA OSÓB  Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ ŻORY W OKRESIE OD 19.07.2019 R. DO 31.12.2019 R.”

  

I. Nazwa i adres Zamawiającego                  

1.         Gmina Miejska Żory – Miejski Ośrodek Pomocy  Społecznej  44-240 ŻORY ul. Księcia Przemysława 2, 

NIP 651-14-86-768  telefon (32) 4342412  fax 4343713 w. 10

-adres strony internetowej  http://www.mops.zory.bip.net.pl

-adres strony e-mail  mops@mops.zory.pl

2.         Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z postepowaniem w sprawie udzielenia zamówienia, w tym ewentualne zapytania, były kierowane wyłącznie na adres przedstawiony w ust. 1.

 

II. Tryb udzielenia zamówienia

1.         Niniejsze postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 138 o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz.1986 z późn.zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp” oraz na zasadach określonych w Ogłoszeniu.

2.         Przedmiotem zamówienia są usługi społeczne wymienione w załączniku XIV do dyrektywy 2014/24/UE o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych równowartość 750 000 euro.

 

III.   Opis przedmiotu zamówienia

1.        Przedmiotem zamówienia w postepowaniu na usługi społeczne jest świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi na terenie Gminy Miejskiej Żory w okresie od 19.07.2019 r. do 31.12.2019 r.

CPV: 85000000-9       Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

CPV: 85311100-3       Usługi opieki społecznej dla osób starszych

CPV: 85311200-4       Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych.

 

2.       Szacunkowa ilość godzin usług od 19.07.2019 r. do 31.12.2019 r.

a)       usługi opiekuńcze - 27.000 godzin w tym:  4.400 godzin świadczonych w dni świąteczne ( soboty, niedziele i święta)

b)      usługi specjalistyczne – 260 godzin

c)       usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi -  140 godzin.

(święta to dni wolne od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy)

 

3.         Średnia liczba podopiecznych:

a)          usługi opiekuńcze -     90 osób

b)                 usługi specjalistyczne -   2 osoby

c)                 usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi -  1 osoba.

 

4.    Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia ilości godzin usług,               o których mowa w ust.1 z uwagi na zmianę:

a)    ilości podopiecznych korzystających z usług,

b)    zakresu usług z jakich korzystają podopieczni,

c)    zmianę ilości godzin pomocy w formie usług  opiekuńczych.

 

5.    Godzina usługi wynosi 60 minut faktycznego jej wykonywania na rzecz podopiecznego i nie obejmuje czasu niezbędnego na dojazd lub dojście do miejsca zamieszkania podopiecznego.

    6.    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi obejmować wszystkie trzy zakresy usług, szczegółowo niżej doprecyzowanych, w przeciwnym wypadku zostanie odrzucona.

 

7.    Zakres usług obejmuje:

 

          USŁUGI OPIEKUŃCZE PODSTAWOWE

 

ZAKUPY

a)         dokonywanie zakupów niezbędnych do codziennej egzystencji do 5 kg w obrębie miejsca zamieszkania odbiorcy usług,

b)         odbiór i dostarczenie pomocy rzeczowej.

 

POSIŁKI

a)         przygotowanie prostych posiłków dla odbiorcy usług (w tym jednego gorącego)                z uwzględnieniem diety (śniadanie, obiad, kolacja),

b)         dostarczenie obiadu,

c)         podanie posiłku,

d)         karmienie,

e)         sprzątanie po posiłkach, a w przypadku osób mieszkających z rodziną zmywanie naczyń użytkowanych tylko przez odbiorcę usług.

 

           PORZĄDKI

a)         sprzątanie mieszkania odbiorcy usług lub pokoju odbiorcy usług mieszkającego z rodziną (wycieranie kurzu, odkurzanie, zamiatanie, umycie podłogi),

b)         sprzątanie pomieszczeń, w których usługi były świadczone np. kuchni i łazienki użytkowanych przez odbiorcę usług mieszkającego z rodziną,

c)         sprzątanie kuchni (m.in.: mycie blatów szafek, stołu, czyszczenie lodówki, kuchenki)

d)         sprzątanie łazienki i urządzeń sanitarnych (m.in.: wanny, brodzika, muszli sedesowej, umywalki, baterii), sprzętu sanitarnego (np. miski do mycia, kaczki, basenu, nocnika) oraz sprzętu pomocniczego ułatwiającego przemieszczanie się (m.in. wózka, balkonika, podnośnika),

e)         mycie okien oraz zmiana firan i zasłon raz na 3 m-ce,

f)          wynoszenie śmieci,

g)         zmiana odzieży, bielizny osobistej pościelowej, prześcielenie łóżka,

h)         pranie bielizny osobistej i lekkiej,

i)          pranie odzieży i bielizny pościelowej,

j)          prasowanie,

k)     przynoszenie wody,

l)      przynoszenie opału, palenie w piecu, wynoszenie popiołu.

 

           INNE  USŁUGI

a)         umawianie wizyt lekarskich, pilnowanie terminu umówionych wizyt lekarskich, zgłoszenie potrzeby wizyty w środowisku pielęgniarce środowiskowej,

b)         pomoc w uzasadnionych przypadkach związanych ze stanem zdrowia w dotarciu               i powrocie z placówek ochrony zdrowia, ośrodka wsparcia itp. w miejscowości zamieszkania odbiorcy usług,

c)         towarzyszenie odbiorcy usług w placówkach ochrony zdrowia (w uzasadnionych przypadkach związanych ze stanem zdrowia),

d)         towarzyszenie podczas spacerów,

e)         prowadzenie rozmów,

f)          czytanie prasy, książek i ich wymiana w bibliotece,

g)         towarzyszenie podczas drogi i pobytu do instytucji kultury, ośrodka rekreacji itp.                 w miejscowości zamieszkania odbiorcy usług,

h)         inne, dostosowane do sytuacji życiowej i zdrowotnej odbiorcy usług, lub których rodzina nie może zapewnić,

i)          pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, w wypełnieniu dokumentów urzędowych - w miejscowości zamieszkania odbiorcy usług,

j)          pomoc w terminowym regulowaniu opłat ze środków finansowych odbiorcy usług za jego zgodą.  

 

           OPIEKA HIGIENICZNO-PIELĘGNACYJNA

a)         pomoc w utrzymaniu higieny osobistej, w tym: mycie pleców, mycie głowy,

b)         czesanie,

c)      pielęgnację paznokci rąk i nóg,

d)         pomoc w ubieraniu się, zmiana odzieży, bielizny osobistej,

e)         pomoc przy mierzeniu ciśnienia tętniczego, glikemii i temperatury ciała (aparaturą odbiorcy usług),

f)      wsparcie przy przejściu odbiorcy usług na wózek,

g)     inna, zlecona przez lekarza pielęgnacja,

h)         pomoc w załatwianiu czynności fizjologicznych, w tym m.in.: zaprowadzanie do toalety,     toaleta intymna, zmiana pampersa/pieluchomajtek, podanie i utrzymanie w czystości basenu/kaczki/krzesła sanitarnego oraz wyniesienie nieczystości (pampersy, pieluchomajtki, wkładki itp.) do zewnętrznego pojemnika na odpady,

i)      uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

j)          pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece (ze środków finansowych    odbiorcy usług, w aptekach położonych najbliżej miejsca zamieszkania, nie jako samodzielna czynność, wyłącznie w połączeniu z innymi czynnościami z zakresu usług opiekuńczych podstawowych),

k)     pilnowanie przyjmowania leków, zgodnie ze zleceniem lekarskim,

     ł)   ułożenie odbiorcy w łóżku i zmiana pozycji ułożeniowej, w sytuacji tego wymagającej              w obecności drugiej osoby,

l)   zapobieganie odleżynom i odparzeniom.

 

  Zakres usług opiekuńczych określony w art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej, uzależniony  jest od stanu zdrowia podopiecznego oraz jego sytuacji rodzinnej i finansowej.

Usługi opiekuńcze mogą być wykonywane przez osoby posiadających podstawowe umiejętności konieczne do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi (potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, dyplomami, itp.) oraz odpowiednie predyspozycje psychiczne            i fizyczne, niezbędne do wykonywania usług opiekuńczych.

 

      SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE

       to   usługi   dostosowane   do    szczególnych potrzeb wynikających  z  rodzaju  schorzenia  lub niepełnosprawności,  świadczone  przez  osoby  ze specjalistycznym   przygotowaniem   zawodowym  zgodnie  z   rozporządzeniem Ministra Polityki  Społecznej   z   dnia   22.09.2005 r.   w   sprawie   specjalistycznych   usług opiekuńczych   (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.), które obejmują:

1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:

a)   kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego   funkcjonowania,   motywowanie   do   aktywności,   leczenia i  rehabilitacji, prowadzenie   treningów   umiejętności   samoobsługi  i   umiejętności  społecznych  oraz wspieranie,   także   w   formie   asystowania    w  codziennych  czynnościach  życiowych,                 w szczególności takich jak:

-          samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych porządkowych, w tym    umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,

-          dbałość o higienę i wygląd,

-          utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,

-          wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

-          korzystanie z usług różnych instytucji,

b)         interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

-          pomoc  w  radzeniu  sobie  w  sytuacjach  kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

-          ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,

-          doradztwo,  koordynacja  działań  innych  służb  na  rzecz  rodziny,  której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,

-          kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,

-          współpraca  z rodziną   - kształtowanie  odpowiednich  postaw  wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,

c)   pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:

-           w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,

-           w wypełnieniu dokumentów urzędowych,

d)    wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

-          w szukaniu  informacji  o  pracy,  pomoc  w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w  szczególności   uczestnictwo  w  zajęciach   warsztatów   terapii   zajęciowej, zakładach  aktywności  zawodowej,  środowiskowych  domach   samopomocy,  centrach  i klubach integracji społecznej, klubach pracy,

-          w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,

-          w  przygotowaniu  do  rozmowy  z  pracodawcą, wspieranie i  asystowanie  w kontaktach  z pracodawcą,

-          w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,

      e)   pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

-          nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,

-          pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,

-          zwiększanie  umiejętności  gospodarowania  własnym  budżetem  oraz usamodzielnianie   finansowe;

 

   2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

     a)    pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,

     b)    uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

     c)    pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,

     d)    pilnowanie  przyjmowania  leków  oraz  obserwowanie  ewentualnych skutków ubocznych  ich stosowania,

     e)  w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu  środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,

     f)    pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,

     g)    pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;

 

  3) rehabilitacja   fizyczna   i   usprawnianie   zaburzonych   funkcji   organizmu  w   zakresie        nieobjętym przepisami   ustawy   z   dnia  27  sierpnia 2004 r.   o   świadczeniach  opieki  zdrowotnej   finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r.  poz.1510          z późn. zm.)  

 

a)              zgodnie   z   zaleceniami   lekarskimi   lub   specjalisty   z   zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub

  fizjoterapii,

b)             współpraca  ze specjalistami  w  zakresie  wspierania  psychologiczno-pedagogicznego                   i   edukacyjno-terapeutycznego   zmierzającego   do   wielostronnej  aktywizacji osoby             korzystającej ze specjalistycznych usług;

  4) pomoc mieszkaniowa, w tym:

a)       w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,

b)      w  organizacji     drobnych     remontów,     adaptacji,     napraw,      likwidacji    barier                  architektonicznych,

c)    kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej  pomoc z  sąsiadami oraz        gospodarzem domu;

 

5)    zapewnienie   dzieciom   i   młodzieży   z   zaburzeniami   psychicznymi  dostępu  do  zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają

możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy    z dnia 19.08.1994 r.          o ochronie zdrowia psychicznego (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1878 z późn.zm.).

 

SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI

obejmują czynności wymienione w pkt od 1 do 5 i dostosowane są do sytuacji zdrowotnej i życiowej osoby z zaburzeniami psychicznymi.

 

W/w usługi specjalistyczne mogą być wykonywane tylko przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: psychologa, pedagoga, fizjoterapeuty, pracownika socjalnego, pielęgniarki, logopedy, terapeuty zajęciowego, rehabilitanta lub masażysty – odpowiednio do wydanej dla danego podopiecznego decyzji. Osoby te muszą posiadać:

1)    dyplom ukończenia odpowiedniej szkoły średniej, studium lub studiów (nie jest wystarczające ukończenie kursu – co nie dotyczy rehabilitanta, masażysty),

2)    w przypadku pielęgniarki: aktualne prawo wykonywania zawodu pielęgniarki wystawione przez Izbę Pielęgniarek i Położnych;  jeżeli od daty wystawienia w/w prawa wykonywania zawodu upłynęło 5 lat lub więcej wówczas osoba ta powinna posiadać zaświadczenie lub świadectwo pracy z zakładu pracy potwierdzające świadczenie pracy w charakterze pielęgniarki w jakimkolwiek okresie w ciągu ostatnich pięciu lat.

3)    w przypadku rehabilitanta, masażysty: co najmniej półroczny staż pracy w charakterze rehabilitanta, masażysty potwierdzony zaświadczeniem lub świadectwem pracy wystawionym przez zakład pracy.

Ponadto osoby te winne posiadać  co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek: w szpitalu psychiatrycznym, w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w placówce terapii lub w placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci                        z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, w ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż wymienione powyżej, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

 

8.    Wymagania stawiane bezpośredniemu wykonawcy usług opiekuńczych:

a)       ustalenie koordynatora usług, który będzie osobiście i bezpośrednio sprawował nadzór nad wykonaniem usług opiekuńczych. Do jego zadań będzie należało między innymi opracowanie harmonogramu usług, wprowadzanie nowych swoich pracowników w środowisko, osobisty nadzór nad wykonaniem usług opiekuńczych, zapewnienie osobistego kontaktu                              z pracownikami socjalnymi;

b)      realizacji usług w godzinach od 7.00 do 19.00, z wyjątkiem uzasadnionych przypadków, gdy osoba zamieszkuje samotnie i nie posiada rodziny lub ze względów społecznych;

c)       zgłaszanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 12 godzin, telefonicznie istotnych utrudnień w wykonywaniu pracy, niespowodowanych przez Wykonawcę,

d)      zgłaszania wszystkich przypadków związanych z zaprzestaniem świadczenia usługi w tym również z powodu zgonu podopiecznego w terminie do 3 dni od dnia zaistnienia przyczyny zaprzestania świadczenia usług,

e)       informowanie o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej podopiecznego, mającej wpływ na realizację usługi i bezpieczeństwo podopiecznego, w terminie do 3 dni od dnia powzięcia wiadomości w tym zakresie,

f)       podejmowania czynności związanych ze świadczeniem usługi bez względu na stopień zaniedbania  środowiska w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia,

g)      pouczenia osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia o zakazie: palenia tytoniu, spożywania alkoholu i innych substancji odurzających, wprowadzaniu osób postronnych           i zwierząt do miejsca wykonywania usług;

h)      zapewnienie osobom wykonującym usługi wyposażenia w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (rękawiczki, fartuchy itp.);

i)        osoba świadcząca usługi opiekuńcze zobowiązana jest do zapewnienia ochrony powierzonych danych, w szczególności danych osobowych związanych z procesem organizacji                       i świadczenia usług opiekuńczych (RODO).

 

Monitoring i ewaluacja realizacji usług:

za monitoring i ewaluację realizacji usług opiekuńczych odpowiedzialny jest zarówno ośrodek pomocy społecznej jak i realizator usług.

 

IV.   Warunki udziału w postępowaniu

1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1)    nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Pzp,

2)    spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a)       kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,

b)      sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie określa  warunku w tym zakresie.

c)       zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy:

       W tym zakresie Zamawiający wymaga, by:

 

   C.1) Wykonawca dysponował minimum :

O 45 osobami posiadającymi ukończony kurs/szkolenie w zakresie opieki nad osobami starszym,

 

O 1 osobą do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, spełniającymi wymagania określone  w  §  3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej  z dnia       22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 ze zm.)

 

O 1 osobą do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, spełniającą wymagania określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005r, Nr.189, poz. 1598 ze zm.).

 

Wykaz osób – wg załącznika nr 4 do ogłoszenia Wykonawca załącza do oferty.

 

C.2) Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonywaniu usług:

O opiekuńczych poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat usług                     opiekuńczych w ilości  minimum 20.000 godzin, oraz

O specjalistycznych  poprzez wykazanie wykonania w przeciągu 3 ostatnich lat specjalistycznych   usługi  w ilości minimum 850 godzin, oraz

O specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  poprzez wykazanie wykonania  w przeciągu 3 ostatnich lat specjalistycznych usługi dla osób                         z zaburzeniami psychicznymi w ilości minimum 120 godzin.

 

Wykaz zrealizowanych usług – wg załącznika nr 5 do ogłoszenia Wykonawca załącza do oferty.

Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług.

 2.       Wymagania dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wpłacenia wadium w kwocie 10.000,00 zł nie później niż do upływu terminu składania ofert. Wadium należy wpłacić przelewem, ze wskazaniem numeru i nazwy postępowania, na rachunek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach,

Nr rachunku 80 1050 1070 1000 0023 6298 3468.

Środki będą ulokowane na rachunku nie oprocentowanym.

Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu uważa się wadium znajdujące się (zaksięgowane) do upływu terminu składania ofert na rachunku Zamawiającego.

 

V.  Termin wykonania zamówienia:

      od 19.07.2019 r. do 31.12.2019 r.

 

VI.  Opis sposobu przygotowania oferty:

a)       Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej, czytelnie, zgodnie z załączonym formularzem ofertowym w języku polskim i podpisana wraz z załącznikami przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy, uprawnionego do reprezentowania firmy na zewnątrz.

b)      Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

c)       Zamawiający nie dopuszcza składania oferty wariantowej.

d)      Poprawki winne być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby uprawnionej.

e)       Cena oferty musi być podana cyframi w walucie polskiej.

f)       Oferty należy złożyć w jednym egzemplarzu w nieprzejrzystej kopercie lub opakowaniu zaadresowaną do Zamawiającego na adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 44-240 Żory, ul. Księcia Przemysława 2                      z oznaczeniem

„Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi na terenie gminy miejskiej Żory w okresie od 19.07.2019 r. do 31.12.2019 r.”

  z podaniem nazwy i adresu Wykonawcy oraz z dopiskiem „Nie otwierać przed    18.07.2019 r. godz. 10:00.

g)      Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

 

  VI.  Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

 

1.         Formularz oferty  o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1.

2.         Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na formularzu zgodnym

        treścią załącznika nr 2.

3.         Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu na formularzu zgodnym 

        z treścią załącznika nr 3.

4.         Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z  

        informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia

       niezbędnych do wykonania zamówienia – służący potwierdzeniu spełniania warunków

       udziału w postępowaniu oraz ocenie Wykonawcy w zakresie kryterium „Doświadczenie”

           sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4.

5.         Wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem  

        składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z  

        podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane

        usługi służący ocenie Wykonawcy w kryterium „Doświadczenie Wykonawcy”-   

        sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5.

 

VII.   Miejsce i termin składania ofert.

         1.        Oferty należy składać w formie pisemnej na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w

      Żorach, ul. Księcia Przemysława 2 , 44-240 Żory  pokój nr 7 do dnia 18 lipca 2019 r.   

      do godz. 10:00.

2.         Oferty nadesłane pocztą będą zakwalifikowane do postepowania pod warunkiem dostarczenia do siedziby Zamawiającego do dnia 18 lipca 2019 r. do godz. 10:00

3.         Oferty złożona po terminie będą zwrócone Wykonawcy bez otwierania.

4.         Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego w dniu 18 lipca 2019 r. o godz. 10:10.

 

VIII.                     Opis sposobu obliczania ceny:

 

1.         Cena ofertowa powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.

2.         Cena ofertowa powinna być podana w złotych polskich cyframi.

3.         Cena ofertowa powinna być podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.

4.         Cena ofertowa nie podlega zmianie ani waloryzacji do końca realizacji przedmiotu

        zamówienia.

5.         Cena oferty jest sumą wartości świadczonych usług w dni robocze i w dni świąteczne.

 

 

IX.               Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz                z podaniem wag tych kryteriów  i sposobu oceny ofert:

 

          Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

 

        Kryterium   - Cena     80 pkt

 

Zamawiający informuje, że ceny jednostkowe wskazane przez Wykonawcę w formularzu oferty za poszczególną usługę zostaną przez Zamawiającego pomnożone przez liczbę godzin w danej usłudze świadczonej zarówno w dni robocze jak i w dni świąteczne (zgodnie                 z formularzem oferty). Uzyskana suma z wszystkich usług (wykonywanych w dni robocze jak i w dni świąteczne)  stanowić będzie „wartość brutto” od której Zamawiający będzie obliczał punkty dla danej oferty wg wzoru: 

                   punkty za cenę oblicza się przyjmując za podstawę najniższą cenę przyznając jej maksymalną   ilość punktów tj. 80 punktów.

          punkty dla pozostałych ofert oblicza się według wzoru:

 

                    najniższa cena

C = ------------------------    x 80 pkt 

       cena badanej oferty

 

 

Kryterium   - Doświadczenie         20 pkt

 

W ramach kryterium „Doświadczenie” oceniana będzie ilość wykonanych lub wykonywanych usług analogicznych do objętych przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Przez jedną usługę analogiczną do objętych przedmiotem zamówienia Zamawiający rozumie  wykonanie usług co najmniej w ilości:

-     20.000 godzin dla usług opiekuńczych, oraz

-          850 godzin dla usług specjalistycznych, oraz

-         120 godzin dla usług specjalistycznych świadczonych na rzecz osób  z zaburzeniami  

          psychicznymi,

przy czym wymagane jest, by usługa była świadczona przez okres co najmniej 2 miesięcy i by wskazana minimalna liczba godzin była zrealizowana w tym okresie. Dopuszcza się wykazanie usługi nadal realizowanej (nie zakończonej) pod warunkiem, że w okresie przed terminem składania ofert usługa była realizowana przez wymagany okres dwumiesięczny i w tym czasie      w ramach jednej umowy wykonana została co najmniej ww. liczba godzin.

Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w treści załącznika Nr 3 do oferty.

 

 

 

 

 

Zamawiający ustala następujące zasady punktacji oferty w ramach tego kryterium:

 

Doświadczenie Wykonawcy

(liczba usług spełniających ww. wymagania)

Punktacja oferty

do 5 usług

0 pkt

od 6 do 10 usług

5 pkt

od 11 do 15 usług

10 pkt

od 16 do 20 usług

15 pkt

powyżej 20 usług

20 pkt

 

 

Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt (80 pkt za cenę i 20 pkt za ilość wykonanych usług)

Ilość punktów zostanie wyliczona i zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.

Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą, przez co należy rozumieć ofertę, która nie podlega odrzuceniu i która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych w oparciu o ww. kryteria. Punkty przyznane zostaną w poszczególnych kryteriach, a następnie zsumowane wg wzoru:

 

 

L.P

Symbol

Kryteria brane pod uwagę przy ocenie ofert

Znaczenie

1

C

Cena

80

2.

D

Doświadczenie Wykonawcy

20

 

 

 

 

 

P

C+ D

100

 

 

P = C + D

 

W przypadku jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert  przedstawiają  taki  sam  bilans  ceny  i  innych kryteriów oceny ofert, wówczas Zamawiający

spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną, a w przypadku, gdy nie tylko bilans, ale i ceny są takie same – może zwrócić się do Wykonawców o złożenie ofert dodatkowych.

 

4.    Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami:

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie pisemnej w języku polskim za pomocą faksu nr 32 4342412 w.10 lub drogą elektroniczną mops@mops.zory.pl (oferta powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub równoważnym).

 

5.       Termin związania ofertą: 30 dni od terminu składania ofert.

 

X.   Ogłoszenie wyników postepowania.

 

1.       O wyborze najkorzystniejszej oferty, wykluczeniu z postepowania Wykonawców, którzy nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w ogłoszeniu oraz braku podstaw do wykluczenia, ofertach odrzuconych, Zamawiający zawiadomi Wykonawców za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem.

 

2.       Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostanie opublikowane na stronie internetowej www.mops.zory.bip.net.pl.

 

3.       Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postepowania w przypadku:

a)       nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,

b)      gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć te kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,

c)       wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzone postepowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym lub interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,

d)      postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

XI.              Wzór umowy

Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do niniejszego ogłoszenia.

 

XII .    Wykaz załączników do ogłoszenia

1.       Formularz oferty – wzór załącznik nr 1

2.       Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postepowania –wzór załącznik nr 2

3.       Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu - wzór załącznik nr 3

4.       Wykaz osób - wzór załącznik nr 4

5.       Wykaz usług - wzór załącznik nr 5

6.       Wzór umowy - załącznik nr 6

7.       Informacja – przetwarzanie danych osobowych w prowadzonym postępowaniu.